Monday, March 26, 2012

Sg Pisang -vs- Sg Chiling

Assalamualaikum :)

Entry kali ni aku nak cerita pasal Sg Chiling n Sg Pisang...dua2 tempat yg aku pnah ber'jungle tracking'...ok..kita story pasal sg pisang dulu yer...~

well...ahad lepas aku bersama krew GEN 21 dgn kolaborasi bersama group fb warung malaya shooting kat Sg pisang, Gombak...mmg best, menarik n mencabar!

moderator

terbaik lah jungle tracking dgn kaki ayam!

lps separuh prjalanan akan jumpe terowongan indah ni~

Yang mencabarnya.....time tu hujan pulak...dgn kamera bagai...huhuuu

so..inilah solusinya! hehe.. bagosnye cameraman ni jaga camera yer~

Lepas lebih kurang sejam bertracking...ktorang pun sampailaaa....
yg bestnya pasal xtvt ni...ade WATER REPELLING!

korang cube teka...org yg takut tinggi mcm aku ni...try ke x repelling tu??
teka laaa..teka laaaa.....
........................................
.........................................
?????????

aku TRY ok!! (bangga la konon)

even menjerit mcm org kene sampuk kt bwh tu... tp super BEST ok!

lpas repelling...hbs kaki n tangan lebam n luka...sbb salah teknik repelling...wakakaka~
takut mmg la takut...tp biler lagi nak try kaannn....

Ok...end of sg pisang story... Sg Chiling ni pulak aku pegi dgn a few friends mse hbs final exam lepas...mse kat sg chiling, aku laa yg paling bertenaga n brsemangat sbb bertracking pegi n balik, aku lah org yg paling depan sekali...(bangga lagi..konon!) tapi mse kt sg pisang, aku laa insan yg paling belakang skali...oooohhhh...wut happen??

b4 masok sg chiling, korang akan jumpe empangan nih~

mula ber'jungle tracking'! jomm~

korang akan merentasi 5 sungai utk sampai ke waterfall...
make sure ikut jejak..sbb kalo x comfirm SESAT!

Lepas sejam jgk ber'jungle tracking'...akhirnya sampai punnn~

wallaahh!

ape yg bestnye tmpat ni...korang akan bermandi manda bersama IKAN KELAH!

nsb baik xleh tangkap..kalo x, dh BBQ daa...huhu

Last pic b4 balik...miss u all!~

w'pun xramai yg join (hanya 7 org jer)...tapi moment tu mmg sgt indah utk dikenang...cewaahhh..
mmg seswaii sgt utk releasekn tension lps berhempas pulas ngn exam kaannnn~

Bagi aku...jungle tracking kat sg pisang n sg chiling sama je penat n mencabar...
tapi...masing2 ade keistimewaan tersendiri!
betol x?? (sila angguk ramai2)

Free advice utk semua...walau kat mane kite berada..sila jgn tinggalkan SOLAT!
even basah n berpasir, kite tetap boleh bersolat kan?
asalkan kita bebas dari najis~yg pntg, we try wut best we can..rite?~
peringatan utk diri sendiri jugak
renung2 kan dan selamat beramal~

4 comments:

nurin said...

Salam Ezy Yan,

Saya sdg dlm proses menyiapkan thesis utk semester akhir.. dan sy memilih program GEN 21 sbg subject kajian.. sy sgt berbesar hati jika dpt menemu bual krew produksi GEN 21 bagi menjawab objektif kajian sy.. :)

ezy yan said...

waahhh...sure?? glad to hear that...ehee.. saudari nurin study di mana n ambil course ape? nty sy tanyakan producer sy :D

nurin said...

hai ezy yan.. sorry for the late reply.. sy study di uitm, mass com.. hehe
bole tak kalo sy nk email ezy yan several questions?? just nak tau pandangan ezy yan sbg one of the production crew.. kalau bole hope ezy yan bleh tgglkan email utk sy.. :) tq!

ezy yan said...

hye nurin... sorry lambat reply..
ni emel saya..
izyan_88@yahoo.com
nurizyan@tvalhijrah.com

harap masih belom terlambat nk bantu saudari.. :)