Wednesday, December 25, 2013

Aboy oh Aboy

Assalamualaikum.....

Tiba-tiba hari ni nak bercerita tentang Aboy..
Si buah hati yang aku sayang...
Anak bongsu yang Allah kurniakan pada keluarga kitorang..yang hadir tanpa disangka-sangka...
(tiba2 teringat masa mula2 tau mama pregnant 8 thn dulu..she was 44 years old.. terlampau terkejut n of course..excited! ^_^)


Sekarang.......Aboy dah 8 tahun..
Membesar dengan sangat sihat!
Dia lah adik yang selalu dimanja..dipeluk buat bantal peluk..disayang...n dibabap jugak! hehe
Aboy agak lambat sikit berbanding akak-akak dia..

Lambat bercakap..lambat berjalan..
Sekarang dia still pelat2...n kadang2 susah nak faham apa yang kitorang terangkan...
Tapi...dia diajar untuk berdikari...
Semua benda suka buat sendiri..belajar sendiri...
 He is a smart boy! Tapi bijak dalam cara & sisi yang lain...

Perkara yang buat aku kagum kat Aboy...tiba-tiba aku nampak dia kayuh basikal..
Sebab?
Aku tak pernah tau bila dia belajar bawak basikal..
Dia tak pernah ada basikal dari kecik..
Aku pun tak pernah ajar dia bawak basikal...
Memang selama ini aku pikir Aboy xtau kayuh basikal...
And tiba-tiba nampak dia kayuh basikal...
Aikkk? Aboy boleh bawak basikal?
(rasa macam..aku ni kakak yang teruk..! haha)


Rupanya....
dia belajar SENDIRI bawak basikal...
even dia tak de basikal...(tak pernah ada ok!)
dia pinjam basikal kawan...and belajar bawak sendiri....

Memang nampak macam biasa je...
Tapi...
Tak bagi aku...
I'm proud with you Aboy! hikhikhik
mmmmuaahhhhhh... 

1 comments:

Fana Aqim said...

kirim salam adik ko yg comels ini okayy..huhu