Tuesday, August 12, 2008

Farewell...Uwan...='(

31 July 08


Tarikh yg akan aku ingat sampai bile2... Uwan(nenek) aku telah kembali ke Rahmatullah dan meninggalkan kami buat selamanyer...Bila diingatkan balik, memang sedih.. Patutlah aku terasa nak balik sgt beberapa minggu lps... rupe-rupenyer itulah kali terakhir aku jumpe uwan. Mak beritahu uwan masuk hospital sbb denggi..so, aku pun lawatlah dia.. Bila sampai, aku tgk uwan still boleh gelak..senyum.. aku expect uwan mesti akan kuar hospital dlm beberapa hari...
A few days later, I received sms from my dad..'Angah, uwan di ICU. Dia agak tenat..' Aku tersentak..uwan ada jangkitan di paru2 dan merebak ke buah pinggang...Uwan xprnah masuk hospital..sekali dia msok, dia trus meninggalkn kami..
Khamis lepas, dad sent me a sms.. Uwan dah tiada.. Ptg itu juga aku terus balik ke kampung.. Tiap minggu aku balik rmh...xprnh aku buat mcm ni sem2 sblm nie...


Mase uwan di ICU, ak xdpt lawat uwan..kali terakhir jmpe uwan, uwan pegang tangan aku, dia ckp 'sejuknye tangan angah..'. Itulah kate2 trakhir dia kt aku..aku cium dahi dia..seingat aku, aku xprnh cium dahi dia..itulah kali pertama n terakhir sehayat dia... Aku sgt sebak bile mndikan jenazah dia.. Uwan takkan bangun lagi...



Pic ni diambil mse Raya thn lepas.. Mama memeluk uwan.. Mama redha dgn pemergian uwan.. Allah lebih sygkan dia.. Raya lps sgt meriah..xprnh semeriah itu..rmai sgt tetamu dtg smpai kami kena wat kenduri...skrg baru aku fham...itulah Raya terakhir uwan...
Yg paling mnyedihkn, uwan xsmpat melihat wajah si kecil ini... Baby ni lahir pd 30 july, uwan meninggal dunia pd 31 july...Uwan slalu ckp dgn mak su, biarlah dpt anak perempuan.. Bila baby gurl ni lahir, uwan xsmpat nak tgk...mak su sgt sedih tp dia redha...

Pic uwan dgn adik-bradik dia.. mase ni hari prkhwinan anak buah uwan.. Tak sangka, uwan yg kuat n sihat selama ni, telah tiada.. Aku kat sini hanya mampu berdoa semoga dia ditempatkan brsama org2 yg beriman... Al-Fatihah...

0 comments: