Wednesday, August 13, 2008

..My Dream Place..

PARIS!!
Of course lar Paris...Aku dah berangan2 nak pergi sana..huhu.. InshaAllah, suatu hari nanti kalau ada rezki aku pergi larr...teringin nak tengok bangunan Eiffel..he2

Aku bermimpi untuk mengelilingi satu dunia! Wahh...tingginya impian.. Blajar pun xhbis lagi.. Kena tunggu dapat durian runtuh jadi millionaire dlm sekelip mata...wahwahwah... Dlm mimpi jer lar..

Life is short..hidup hanya sekali.. Gunakan peluang yg ada untuk mencapai segala impian..dgn berbekalkan usaha dan tawakkal, impian pasti akan jadi kenyataan..niat juga penting..mesti niat yg betul..Be grateful for everything that u have..



I'm free....do anything that you want in this life.. There's no one can stop you.. Just be yourself!

Dugaan biler?
Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dgn orang yg salah sebelum menemui insan yg betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul, kita akan tahu bagaimana utk bersyukur dgn pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut.

Peluang biler?
Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yg lain akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang pintu yg telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yg telah pun terbuka untuk kita.

Yang bleh dipanggil teman biler?
Teman yg paling baik ialah seseorang yang kita boleh duduk bersama di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dgn perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yg pernah kita rasai.

Peluang yang hanya datang sekali
Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yg kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak akan tahu apa yg kita rindukan sehinggalah "Ianya" hadir. 

Penilaian yang tepat?
Jangan pandang kepada kecantikan kerana ianya akan lapuk ditelan usia, jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut ditelan masa. Apa yang kekal hanyalah kecantikan hati seseorang... .

Bermimpi selagi..bernafas..
Mimpilah apa yang anda inginkan, pergilah ke mana-mana yg anda ingin tujui dan jadilah apa yg anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan.

n...yang paling penting....CINTA...

" Cinta takkan datang kalau tidak dicari"

0 comments: