Monday, March 12, 2012

Broga Hills (10-3-2012)

Assalamualaikum….. =))

Entry kali ni ialah pasal shooting kedua yg aku join utk program GEN 21.. Ktorg ke Broga Hills utk cover story abt one group of USIM student dgn DSLR masing2 yg menjadi antara fevret gadget remaja masa kini..

Ktorg gerak dalam pkul 4 pagi dari TV Alhijrah n tiba di Broga Hills dlm pkul 5 pagi dan mula mendaki lebih kurang pukul 6 pagi…Mula2, agak excited nak mendaki.. then, lpas separuh jalan…. Terus semput! Hahaahaaa…… tp, jgn sesekali putus asa…teruskan aje even semput2 gedix!~





comel plak tgk puppy ni...die pun join tuan die panjat broga hill...

Best la jugak naik Broga…tp aku x brapa puas hati hari itu…sebab………..

1 1- Aku pakai kasut sarung jer….x pkai sport shoes yg semestinya lagi selesa! Sebabnya….sport shoes tggal kat seremban suruh kucing pakai…huhuu

1 2- I have no camera!! Uwaaa…….. yg ni mmg perkara yg paling menyedihkan utk org yg gile camera mcm aku… camera da rosak kaannn……so, pkai jer la camera fon…sobbbbssss~

Mula2, ak just panjat smpai takat ni jer sbb kasut yg xmengizinkan…(kaki da sakit). Tp biler ak tgk mereka2 sume panjat bukit yg tinggi tu, ak terasa teringin plak…then, aku pun try memanjat…. Sampai separuh bukit, aku pandang ke bawah… n dat time ak rase tersangat menyesal sbb panjat! Be coz I am a species of human who totally afraid of height!!

Mungkin bg korang tinggi mcm ni ape laaaa sangat….tp x bagi aku… aku terus duduk n pk cmne nak turun..mmg xde mne laa nak terus pnjat lagi kann... uwaaaaa…..korang pk cmne aku nak turun??

Well…nak xnak…mesti la kene turun gak…xkan nak tido kt atas ni plak kaannnn…..FACE THE FEAR!! setelah terkial2..menggigil2 dgn wajah yg pucat lesi..akhirnya ak smpai pun kat bwh….n dat time ak rse mcm nak menjerit keseronokan n kelegaan tahap maksimum!!~

Host yg kepenatan....

shooting kat Dataran Nilai...

So…utk kome2 yg belum lagi memanjat Broga Hills n ade plan nak panjat…. Ade sedikit advice dari aku- Prof Izy Hj Adnan…..ecececeeceee……

~Make sure pakai sport shoes (melainkan kalau kaki korg da cukup kebal)

~Makan ape2 dulu b4 panjat... roti pun xpe utk alas perut…

~Jgn lupe stretching!! Padah utk aku yg x stretching… kaki ak kejang smpi hari ni! Saaakiitt~

~Better bwk beg yg sandang di blkg bkn sandang tepi… beg sekolah pn ok… lagi senang nk mendaki tanpa apa2 kt tangan korg…

~Broga Hills agak bahaya sbb certain tmpt ade tnh runtuh n jurang yg dalam… (kalo jatuh, seminggu kut baru jmpe..huhu) so, better dtg dgn member2 korg yg diyakini boleh protect korang….especially girls~

Kalau xbwk torch light n air..jgn risau…ade dijual disitu… just prepare da cash :D

0 comments: