Thursday, March 12, 2009

Singapore Trip yang best

SINGAPORE TRIP
1 MAC 2009

Aku dan Asrah join trip ke Singapore ahad lepas...
Bile terbaca notis pasal trip Singapore, aku trus trase nak pergi jugak...
so, aku ajak asrah..(lgpn, ak da xtau nk ajak spe g)
Trip ni di'organized' oleh 2 org siswa yg aku agak kenal jugak la...huhu
Perjalanan bermula pada pukul 3.3o pg..Naik bas Persiaran...
Dah msok bas, bnda prtama yg aku wat semestinyer tido... (Penat seyh..)

Akhirnya.....jejakkn pun kaki ke Singapore..huhu...

Tiap kali aku round JB, aku msti terfikir bile la aku dpt msok Singapore...

Tempat pertama yg dilawati ialah MERLION PARK...
Dari sini, boley nmpak bangunan Esplanade yg sememangnyer unik... 
So, ape lagi...bermulalah sesi fotografi..hehe
Perjalanan diteruskan lagi...

Tiba di Chinatown...
Di sinilah ktorang mulakan operasi mghabiskan duit..(shopping lar...)
tp aku x la shopping sgt coz duit yg berada di purse hanya 50 dolar sahaja...
So, aku just beli key chain utk shbt2 n hadiah utk besday abah..
(B4 pegi S'pore, abah dah pesan beli present die..huhu)

Lepas ni nak g mane ek???
Jeng...jeng...jeng....
just follow the leader...

Eye on Singapore...
(Iyer kot name die...aku pn xsure sbnarnyer...)
Xbrpeluang nak naik bnda nie...
snap pic jer la....

VIVO City...
Suke lar tgk building die...
Unik..

Ha....ni la leader ktowg...
Wan n Ahmad(tshet putih diblkg)
Just tau name jer...lain2 detail xtau..
Msti mamat ni xprasan aku snap pic diowg...
(Kamera trsembunyi..)

Tiba di Sentosa Island dlm pukul 3ptg...
Di sinilah tmptnyer dimana ktowg mmg enjoy btol2...
coz tmpat die sgt mnarik...
kalo dtg Singapore, jgn lupe pergi Sentosa Island..
Sure kowg xnyesal...(cewah..cm promote plak..)
Ktorang dilepaskan di Sentosa Island hingga pukul 7ptg

1st place yg ktowg pergi ialah Underwater World..
Just tgk view diluar jer coz entrance fee die agak mahal..
Dlam 22 dolar...(kalo aku xsilap)


Then, ktowg amik shuttle bas (free jer) utk ke Imbiah Station plak...
Kalo nk enjoy, Imbiah adalh tmpt yg sesuai coz disini trdapat byk outdoor games
yg bley kte naik..
Tp..make sure poket penuh...

No money..no games..hehe

"Mane lagi aku nk pergi lepas ni???
Luas la Sentosa Island..."



Yeahhhh...ni dia part yg paling best..
Xbest la kalo xtest ape2 games...
So,ktowg sepakat nk try naik LUGE N SKYRIDE..
Hanya 10 dolar jer...(ceh, igt sikit ker?)
Ape pun, kowg mesti xnyesal naik bnda nie...
Mmg berbaloi....

Disebabkan aku ni mmg gayat dgn tmpt tinggi, so mmg kecut lar naik SKYRIDE
Tinggi taw...(puas aku mnjerit)
Nmpk pemandangan sekitar Sentosa Island...


SILOSO BEACH hanya berdekatan dgn IMBIAH STATION..
So, xperlu la naik bas...
Jalan kaki jer....
Disini mmg ramai mat saleh2 berjemur...
Nyaman melihat air laut yg jernih....
(x main air pown..coz leka tgkp gmbar..)


Yg menyedihkan, tiba2 hujan turun dgn lebat n selebatnyer...uhuk2
So, perjalanan ktorg merayap sekitar Sentosa Island kna stop kejap..
(tkot kang kena sambar petir...xpepasal jek..)
Bila hujan da agak reda (even still renyai2) ktorg pn meneruskan perjalanan...
Kali ni ktorg naik shuttle bus utk ke Beach Station..
(Kalo da name pun beach..msti lar just laut jer...)
Aku mmg sgt suke tgk laut..slh satu ciptaan Allah yg indah...

and finally.......
lebih kurang pada pukul 7.40 mlm...
Ktowg sume menyaksikan 'Song of the Sea..'
Hujan still xbrhenti lagi bile ktorg menyaksikan 'Song Of the Sea'..
So, ramai antara kitorg yg membeli rain coat dgn harga 2 dollar..
Tp, aku dan Asrah xdapat beli coz da habis...
So, dari start hingga habis, kitorg terpaksa la bermandikan hujan...
Pasrah je la....
Dgn entrance fee hanya 8 dolar, ktorg sgt seronok, enjoy dan berpuas hatimenyaksikan 'Song of the Sea...' Agak kagum dgn tarikan yg ada di Singapore... InshaAllah, kalo brpeluang aku akan pergi lagi...(time tu make sure poket penuh dgn dolar singapore..)

Ktorg berangkat pulang dlm pukul 9 mlm...Tiba di Uitm dlm pukul 1 pagi... Nasib baik hari Isnin tiada kelas pagi...Kalo x, mmg cmfirm xpergi...huhu
Tidak byk tmpat yg ktorg lawati coz trip ni hanya sehari...Ape pown... ia mmg menyeronokkan..
Sblm pergi, aku mmg berharap supaya trip ni xmghampakan..(sume pn harap cmtu)
Alhamdulillah...walaupun ade sedikit kesilapan tp trip ni ttp berjalan dgn lancar..
Yg paling penting, trip ni menjadikan hari minggu aku bersama kwn2 adalah hari yg indah..

0 comments: